Pomidory i oregano czynia potrawe wloska, wino i estragon -
francuska. Kwasna smietana zamienia ja w potrawe rosyjska, a
cytryna i cynamon - w grecka. Sos sojowy zamienia jedzenie w danie
chinskie, a czosnek czyni je smacznym.
Alice May Brock

poniedziałek, 23 marca 2015

American pancakes


Uwielbiamy pasjami.

Niezastąpione śniadanie w niedzielny poranek. Szczególnie taki późny poranek. Na nasze polskie naleśniki mam przepis ( od lat) ten sam i niezmienny lecz niedawno zachciało nam się coś innego. Wypróbowaliśmy więc przepis na amerykańskie naleśniki wg Nigelli i powiem, że nie zawiedliśmy się. Są konkretniejsze od tych nam dobrze znanych i treściwsze. Tak więc po 3 na głowę i można się najeść. Bardzo polecam.

Składniki:

225g mąki
1 łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżeczka cukru
2 duże jajka , roztrzepane
30g masła, rozpuszczonego i ostudzonego
300ml mleka
masło klarowane do smażenia

Składniki mieszamy i odstawiamy na około 30 minut. Patelnię teflonową rozgrzewamy i smarujemy masłem klarowanym. Wlewamy małe porcje ciasta lub jedno większe. Ja robiłam po trzy i wyszły średniej wielkości. Gdy na powierzni pojawią się pęcherzyki powietrza, przekładamy naleśnik na drugą stronę.

Polewamy syropem klonowym.

Pycha!!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz